Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2012

Μειώνοντας το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου μας


Αναζητώντας τρόπους για να μειώσουμε το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου που οδηγούμε, πρέπει να θυμόμαστε ότι τα δύο στοιχεία που δεν μπορούμε να επηρεάσουμε με τις επιλογές μας είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας (καθώς αυτά καθορίζονται από το Υπουργείο Οικονομικών) και το κόστος ελέγχου ΚΤΕΟ (στο οποίο υπάρχουν αμελητέες διαφορές μεταξύ των ιδιωτικών και των δημόσιων ΚΤΕΟ).

Όλα τα υπόλοιπα κόστη (τακτική συντήρηση, ασφάλιστρα, αλλαγή ελαστικών, καύσιμα) εξαρτώνται από τον τύπο του αυτοκινήτου που οδηγούμε (και πολύ συχνά από την μάρκα του) και από την έρευνα αγοράς που εμείς πραγματοποιούμε με σκοπό την μείωση του ποσού που δαπανούμε σε ετήσια βάση για το αυτοκίνητο μας.


Δείτε επτά κρίσιμα σημεία που επηρεάζουν το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου μας.

1) Service εντός εγγύησης: Ακολουθήστε με συνέπεια το πρόγραμμα τακτικής συντήρησης του αυτοκινήτου σας, ώστε αυτό να είναι πάντοτε στην καλύτερη δυνατή κατάσταση από πλευράς ασφάλειας και εύρυθμης λειτουργίας.

Μέσα στα χρονικά όρια της εγγύησης που παρέχεται από τον κατασκευαστή, εκείνος ορίζει ότι το Service πρέπει να πραγματοποιείται στους εξουσιοδοτημένους συνεργάτες του. Ακόμη και εκεί πρέπει να κάνετε έρευνα αγοράς καθώς οι τιμές στις περισσότερες περιπτώσεις είναι προτεινόμενες, άρα θα εντοπίσετε διαφορές ακόμη και στο κόστος της εργατοώρας από συνεργείο σε συνεργείο.

2) Service εκτός εγγύησης: Μετά το τέλος της εγγύησης μπορείτε να επιλέξετε το σημείο συντήρησης του αυτοκινήτου σας άσχετα με την εξουσιοδότηση που έχει ή δεν έχει ένα συνεργείο. Ωστόσο, οι περισσότερες εταιρείες έχουν πλέον δημιουργήσει πακέτα συντήρησης για τα μοντέλα τους, ανάλογα με την ηλικία τους και τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει.

Δείτε λοιπόν αν και για το δικό σας αυτοκίνητο υπάρχουν τέτοιες προσφορές, επικοινωνώντας αρχικά με το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών κάθε ελληνικής αντιπροσωπείας. Ακόμη και αν δεν υπάρχει μια σταθερή προσφορά, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα βρείτε μια συμφέρουσα πρόταση από κάποιο σημείο συντήρησης του εξουσιοδοτημένου δικτύου.

3) Επέκταση εγγύησης: Για ολοένα και περισσότερους αποτελεί προτεραιότητα και συνήθως αποκτάται την στιγμή αγοράς ενός νέου αυτοκινήτου. Υπό προϋποθέσεις (ηλικία αυτοκινήτου, τακτική συντήρηση κλπ.) μπορεί να αποκτηθεί και πριν την λήξη της αρχικής εγγύησης σε ορισμένες περιπτώσεις/εταιρείες. Αν πραγματοποιηθεί την στιγμή της αγοράς του αυτοκινήτου, τότε συνήθως παρέχεται ως δώρο από το σημείο πώλησης ή επιβαρύνει ελάχιστα την τιμή πώλησης του αυτοκινήτου. Στην δύσκολη στιγμή μπορεί να σας γλιτώσει από έκτακτες δαπάνες εκατοντάδων ή χιλιάδων ευρώ.

4) Ασφάλιστρα: Οι τιμές διαφοροποιούνται από εταιρεία σε εταιρεία, όχι μόνο λόγω της εμπορικής τους πολιτικής αλλά και εξαιτίας άλλων παραγόντων όπως το επάγγελμά σας ή ο τόπος διαμονής σας. Αν ασφαλίσετε στην ίδια εταιρεία περισσότερα από ένα αυτοκίνητα έχετε έκπτωση. Αν ως μόνιμο τόπο κατοικίας δηλώνετε περιοχή εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας, το ασφάλιστρο σας είναι μειωμένο. Η έρευνα αγοράς αποτελεί το σημείο-κλειδί για την σωστή επιλογή η οποία κρίνεται από την σχέση οικονομίας/αξιοπιστίας.

Κρίσιμη λεπτομέρεια: Η αξία του αυτοκινήτου που οδηγείτε μειώνεται χρόνο με το χρόνο. Φροντίστε να μειώνεται αναλόγως και το ποσό που αναγράφεται στο συμβόλαιο και αφορά πιθανή αποζημίωση για κλοπή ή καταστροφή του αυτοκινήτου. Αλλιώς θα πληρώνετε παραπάνω για μια παροχή που δεν είναι ρεαλιστική.

Χρήσιμη επισήμανση: Η μεικτή ασφάλεια είναι η καλύτερη επιλογή αν το αυτοκίνητο σας είναι καινούργιο. Ακόμη και με το πέρασμα του χρόνου πάντως είναι καλύτερα να πληρώνετε ένα λογικά υψηλότερο ασφάλιστρο σε ετήσια βάση παρά να αναζητάτε τρόπο να επισκευάσετε το δικό σας αυτοκίνητο μετά από ατύχημα που εσείς προκαλέσατε. Ένας επαγγελματίας ασφαλιστής θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε πότε δεν θα αξίζει να έχετε πλέον μεικτή ασφάλεια.

5) Ελαστικά: Να θυμάστε ότι ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών μας 3 έως 4 φορές το μήνα, πάντοτε όταν τα ελαστικά είναι ακόμη κρύα, όταν δηλαδή δεν έχουν διανύσει μεγάλη απόσταση. Λανθασμένη πίεση στα ελαστικά μεταφράζεται σε πρόωρη φθορά τους, σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου και σε κακή οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου η οποία σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να οδηγήσει και σε ατύχημα.

Παράλληλα ελέγχουμε συχνά το βάθος του πέλματος και την συνολική κατάσταση του ελαστικού για φθορές που μπορούν να προκαλέσουν κλατάρισμα από τη μία στιγμή στην άλλη. Η αλλαγή των ελαστικών πραγματοποιείται κάθε 3 χρόνια ή κάθε 45.000-50.000 χιλιόμετρα, περίοδος που μπορεί να επιταχυνθεί από το στυλ της οδήγησής μας. Αλλάζοντας ελαστικά δεν ξεφεύγουμε από τις διαστάσεις που προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου, καθώς οτιδήποτε μεγαλύτερο σε διαστάσεις επιβαρύνει την κατανάλωση καυσίμου.

Επιλέγοντας ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης πετυχαίνουμε μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, αρκεί βέβαια να υπάρχουν στις διαστάσεις που μας αφορούν. Αφού καταλήξετε στα σωστά ελαστικά, ζητήστε προσφορές από σημεία πώλησης, κάντε έρευνα αγοράς στο διαδίκτυο και μην ξεχάσετε την ημερομηνία κατασκευής τους και την εγγύηση που πρέπει να τα συνοδεύει.

6) Καύσιμα: Το ζητούμενο σε αυτό τον τομέα δεν είναι μόνο η συμφέρουσα τιμή πώλησης αλλά και η ποιότητα και η σωστή ποσότητα. Μέσω της ιστοσελίδας http://www.fuelprices.gr/ θα δείτε πως λειτουργεί το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων.

Οι πρατηριούχοι συμβουλεύουν ότι θα πρέπει να επιλέγουμε με κριτήριο την ποιότητα και όχι την τιμή, ωστόσο αναζητώντας το σημείο ισορροπίας μεταξύ των δύο θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το πρατήριο που επιλέξατε σας δίνει ότι ακριβώς πληρώνετε, όχι λιγότερα. Η επιλογή είναι δική σας.

7) Τρόπος οδήγησης: Οδηγώ οικονομικά σημαίνει ότι οδηγώ έξυπνα, όχι απαραίτητα αργά. Αλλάζω ταχύτητες στο ωφέλιμο εύρος στροφών του κινητήρα και όχι στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου, διατηρώ σταθερή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο και αποφεύγω τις απότομες επιταχύνσεις οπουδήποτε, αξιοποιώ το σύστημα start/stop που ενδεχομένως έχει το αυτοκίνητό μου ή σβήνω τον κινητήρα σε μεγάλα χρονικά διαστήματα στάσης.

Χρησιμοποιώ λογικά το σύστημα κλιματισμού -οποιαδήποτε θερμοκρασία-στόχος κάτω από τους 23-24 βαθμούς είναι συνήθως ανέφικτη-, αφαιρώ από το αυτοκίνητο περιττά βάρη -μπαγκαζιέρες οροφής, σχάρες ποδηλάτων, πράγματα από το πορτμπαγκάζ- και αξιοποιώ συστήματα όπως το cruise control και η οπτική ένδειξη αλλαγής ταχύτητας που διαθέτουν πια ολοένα και περισσότερα καινούργια μοντέλα.

www.in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου